Edukacijski rehabilitator

O edukacijskom rehabilitatoru

Edukacijski rehabilitator ranije je poznat pod nazivom defektolog. Naziv defektolog 1998. godine mijenja naziv u edukacijski rehabilitator. Razlog promjene je što raniji naziv defektolog ukazuje na „deficit” tj. teškoću koju dijete ima, samim tim je stigmatizirajući.
Edukacijski rehabilitator prepoznaje i uočava potrebe svakog djeteta, teškoće u razvoju koje se mogu pojaviti te faktore rizika u ranom razvoju djeteta. Kroz odabir primjerenih tehnika procjene, edukacijski rehabilitatori provode procjenu, integriraju podatke iz različitih izvora procjene te rade na praćenju ishoda procjene za izradu individualiziranih odgojno-obrazovnih programa. Samostalno i timski kreiraju, primjenjuju i vrednuju plan podrške u ranom razvoju, odgoju i obrazovanju, zapošljavanju i uključivanju osoba s teškoćama u život socijalne zajednice.

Pored rada s djecom, važno područje rada su i roditelji djece s teškoćama u razvoju. Uloga edukacijskog rehabilitatora je upoznati roditelja s vrstom i stupnjem teškoće kod djeteta, te pružiti podršku u prihvaćanju i razumijevanju djetetove teškoće.

Edukacijsko rehabilitacijski postupci i programi

Oni mogu biti individualni i grupni.

Najčešće su to: bazična perceptivno-motorička stimulacija, poticanje perceptivno-motoričkog razvoja, rehabilitacija igrom, poticanje senzorne integracije, rehabilitacija putem pokreta, primijenjena analiza ponašanja, strukturirani programi s vizualnom podrškom, sustavi augmentativne i alternativne komunikacije, kognitivne strategije učenja, tehnike individualnog i grupnog poučavanja, poticanje razvoja kognitivnih, praktičnih i socijalnih kompetencija, poticanje harmoničnih odnosa s vršnjacima, poticanje osobnog i socijalnog razvoja u grupi, poticanje razvoja prirodnog kruga podrške, modeli osobno i obiteljski usmjerenog planiranja podrške, tranzicijski programi.

Grafomotorika

Grafomotoričke vještine su kombinacija različitih vještina: fine motorike šake, vizualne percepcije, okulomotorne koordinacije te glasovne analize i sinteze koje omogućavaju osobi da drži olovku i piše. O grafomotorici kod djeteta obično se govori u vrijeme polaska u školu, ali te se vještine razvijaju već od najranije dobi. Važno je obratititi pozornost jer je lakše poučiti dijete ispravnom hvatu od početka nego kasnije ispravljati pogrešno naučen hvat.

Rehabilitacija putem pokreta

Djeca s teškoćama u razvoju obično imaju slabije razvijene psihomotoričke sposobnosti, koje je kroz rehabilitaciju putem pokreta moguće poboljšati. Cilj programa je planiranim motoričkim aktivnostima utjecati na razvoj vještina i sposobnosti koje čine bazu kasnijih vještina potrebnih djetetu za školu. Program se bazira na kretanju, jer kretanje kod djeteta stvara osjećaj zadovoljstva, a uspjeh u pokretu rezultira većim samopouzdanjem djeteta. Komponente programa odnose se na usvajanje novih pojmova, razvoj vremenske i prostorne orijentacije, usavršavanje koordinacije, fine i grube motorike, govorno-jezičnog razvoja, razvoja osjetila, percepcije, te socijalizacije.

Kada tražiti pomoć edukacijskog rehabilitatora?

Dječji razvoj može imati odstupanja na različitim područjima razvoja. Pomoć edukacijskog rehabilitatora potražit ćete ukoliko dijete ima odstupanja na području fine motorike, grafomotorike, pažnje i koncentracije, pamćenja i logičkog zaključivanja.

Također, nedovoljna spremnost djeteta za školu, teškoće u učenju te socijalna izoliranost znak su da pomoć potražite kod istog stručnjaka.

Strukturirani programi s vizualnom podrškom
Predstavlja sustav komunikacije koji se temelji na razmjeni sličica. Ova metoda sve se više koristi kao komunikacijsko treniranje, kako kod djece tako i kod odraslih sa različitim dijagnozama gdje postoje poteškoće u funkcionalnom komuniciranju. Ono ne usporava i ne smanjuje verbalnu komunikaciju jer se koristi u kombinaciji s verbalnim uputama. Korištenje ovog tipa komunikacije može započeti bilo kada, brzo se usvaja i neovisno je o starosnoj dobi.
Kognitivne strategije učenja

Namijenjene su učenicima koji imaju određene teškoće učenja pojedinih nastavnih sadržaja i/ili lako gube koncentraciju tijekom učenja. Time se stječe sposobnost postupnog usvajanja određenog načina učenja za svaki nastavni predmet vrlo specifičnom metodologijom. Procesu učenja treba prethoditi edukacijsko-rehabilitacijska procjena (pažnja, pamćenje, kognitivne i metakognitivne vještine, stilovi učenja, motivacija kod djeteta) kojom se u suradnji s roditeljem i učenikom određuje u kojim područjima je učeniku potrebna pomoć i podrška.

Malo statističkih podataka

%

Pouzdanost

%

Entuzijazam

%

Inovativnost

Za sve informacije obratite se našem stručnom timu!

ENTHUSIASM djeluje kao
jedinstveni Centar za osobni
razvoj koji pruža usluge savjetovanja,
psihoterapije, logoterapije,
dijagnostike, testiranja/obrade,
edukacije i organizacije.

ENTHUSIASM

Enthusiasm je jedinstveni Centar za osobni razvoj koji pruža usluge savjetovanja, psihoterapije, edukacije i organizacije.

KORISNI LINKOVI

KONTAKT

10000 Zagreb

21220 Trogir